Announcement

Collapse
No announcement yet.

Captive Portal Logga in mot internet

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Captive Portal Logga in mot internet

hejsan!
    jag är ny här på forumet och jag är även ny när det gäller att använda Untangle server men min stora fråga är att jag testar Captive Portal och när jag ska logga in så ska man ange användarnamn och lösenord men ibland fastnar användarna och dom kan då inte komma vidare från "loggin rutan" och då får dom ingen access till internet, jag har fått göra så att jag kastat ut användarna 2-3 gånger innan dom lyckas komma in och ibland har jag varit tvungen att starta om servern för att dom inte finns med i listan och kan fortfarande inte logga in
    är det någon hygglig person som har en lösning på detta konstiga felet??

Tack på förhand!

Hej Jessar,

Kul att du håller på och testar Untangle.

För att hjälpa dig skulle jag behöva veta vad för webbläsare som du använder.

Och om det alltid är samma använder som det strular för eller om det är olika.

MVH Björn
    "Of all the things I've lost, I miss my mind the most"
    [email protected]
    http://gustavsson.it

Comment

jag är riktigt nöjd hittils.
      vi använder mozilla firefox, chrome eller opera
      nej det är olika användare hela tiden det är ju inte alla jag får kasta ut för rätt många kommer in på en gång men ibland är det ett par användare som kommer till mig, du jag kommer inte förbi loggin rutan och dom blir då utkastad av mig och det kan som sagt ta ett tag innan dom väl är inne

Comment

Låter lite skumt.

Om du aktiverar remote support funktionen så kan jag be en support tekniker att titta på problemet.

Använder ni den vanliga portalen eller har du anpassat den på något sett?
        [email protected]

Comment

är supporten gratis?
          är det den appen som heter: live support?
          vi har en vanlig loggin portal, och den är inte anpassad på något sätt mer än att vi har Directory Connector men annars så är allt "standard inställt"

Comment

Hej!

Live support är en betall modul.

Men du har fortfarande support på de moduler som du har.
            Om du går under Config->System så har du en checkbox "Allow secure access to your server for support purposes"
            [email protected]

Comment

Hvordan godkender du dine brugere? Via Radius, AD eller lokal liste?
              Det kunne jo være noget der.

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎